تازه هاي تكنولوژي و سلامتي تازه هاي تكنولوژي و سلامتي .

تازه هاي تكنولوژي و سلامتي

دمنوش محصوص گلودرد

گلودرد يكي از مشكلات شايع به خصوص در فصل‌هاي سرد سال است كه مي‌تواند به دلايل مختلفي مانند عفونت‌هاي ويروسي يا باكتريايي، آلرژي‌ها و حتي استفاده بيش از حد از صدا بروز كند. استفاده از دمنوش‌هاي گياهي يكي از روش‌هاي طبيعي و موثر براي تسكين گلودرد است. در اينجا چند دمنوش مفيد براي درمان گلودرد را معرفي مي‌كنيم.

1. دمنوش عسل و ليمو

تركيب عسل و ليمو يكي از بهترين دمنوش‌ها براي تسكين گلودرد است. ليمو داراي خواص ضدعفوني‌كننده و ويتامين C است كه به تقويت سيستم ايمني كمك مي‌كند، و عسل داراي خواص ضدباكتريايي و آرام‌بخش است كه مي‌تواند التهاب و درد گلو را كاهش دهد. براي تهيه اين دمنوش، آب يك ليمو را به يك فنجان آب گرم اضافه كنيد و يك قاشق عسل به آن بيفزاييد. خوب هم بزنيد و به آرامي ميل كنيد.

2. دمنوش زنجبيل

زنجبيل داراي خواص ضدالتهابي و ضدعفوني‌كننده است كه مي‌تواند به تسكين گلودرد كمك كند. براي تهيه دمنوش زنجبيل، مقداري زنجبيل تازه را به آب جوش اضافه كنيد و به مدت 10-15 دقيقه بگذاريد تا دم بكشد. سپس آن را صاف كرده و با مقداري عسل ميل كنيد.

3. دمنوش بابونه

بابونه داراي خواص ضدالتهابي و آرام‌بخش است كه مي‌تواند به كاهش التهاب و درد گلو كمك كند. براي تهيه دمنوش بابونه، يك قاشق چاي‌خوري از گل‌هاي خشك بابونه را به يك فنجان آب جوش اضافه كنيد و به مدت 10 دقيقه بگذاريد تا دم بكشد. سپس آن را صاف كرده و مصرف كنيد.

4. دمنوش نعناع

نعناع به دليل خواص ضدباكتريايي و آرام‌بخش خود مي‌تواند به تسكين گلودرد كمك كند. براي تهيه دمنوش نعناع، مقداري برگ نعناع تازه يا خشك را به يك فنجان آب جوش اضافه كنيد و به مدت 5-10 دقيقه بگذاريد تا دم بكشد. سپس آن را صاف كرده و ميل كنيد.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۷ مرداد ۱۴۰۳ساعت: ۰۲:۱۴:۳۱ توسط:pari موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :